iOS-spil genereret nær $1 mia. under pandemisk top i USA

Casino Apps

2022-02-11

Ethan Tremblay

GameRefinery, en berømt organisation for social gaming-dataanalyse, og LiftOff, en mobilappoptimerings- og marketingoutfit, afslørede deres resultater om, hvordan socialt spil klarede sig midt i sundhedskrisen i denne uge.

iOS-spil genereret nær $1 mia. under pandemisk top i USA

Undersøgelsen opdagede, at iOS-brugere i USA brugte cirka 1 milliard dollars på free-to-play sociale kasinoapplikationer fra 1. august 2020 til 31. juli 2021. Selvom dette kan se ud til at være en selvmodsigelse, tjener gratis apps penge gennem en række forskellige kilder.

Folk bliver normalt overfaldet med reklamer, som app-producenter bruger til at dække deres omkostninger. Indkøb i appen kan også foretages af spillere for at udvikle deres gameplay eller status i spillet.

I løbet af den førnævnte 12-måneders periode nåede app-indkomsten fra sociale spil et nyt højdepunkt på $990 millioner.

Socialt spil, forklaret

International Social Games Association definerer sociale spil som dem, der spilles online eller på mobile enheder og indeholder en social komponent.

Folk spiller typisk med eller direkte mod deres venner, eller de engagerer sig i leaderboards, chatrum eller diskuterer og sammenligner fremskridt gennem et socialt netværk. De forbedrer spiloplevelsen ved at tillade spillere at spille med eller mod andre, enten samtidigt eller med mellemrum.

Nedbrydning af figurerne

I løbet af tidsperioden og de 239 sociale spilapps, der blev undersøgt, blev brugerne udsat for mere end 83 milliarder annoncevisninger, ifølge GameRefinery. For at få mere information klikkede brugere på næsten 1,1 milliarder annoncer.

Joel Julkunen, GameRefinerys chef for spilanalyse, sagde, at det ikke er nogen overraskelse mobil casino apps oplever et løft i popularitet på verdensplan i betragtning af de virkninger, den globale pandemi har haft på spil.

Han sagde også, at da de oplever en øget bevægelse på dette specifikke marked, er det afgørende for mobiludviklere og marketingfolk i denne bestemte vertikal at analysere disse nye indsigter for at implementere langsigtede strategier.

Undersøgelsen opdagede, at selv når vaccinationsraterne steg, og USA vendte tilbage til en form for normalitet i begyndelsen af 2021, fortsatte sociale spil med at udvikle sig positivt. Ifølge GameRefinery var industriens indtjening i andet kvartal af 2021 over $260 millioner.

Måske mere bekymrende for marketingfolk er det faktum, at den gennemsnitlige sociale spilbruger er ældre end den gennemsnitlige bruger af nogen anden spilgenre. Ifølge Refinery, mens brugerpopulationen er delt 50/50 mellem mænd og kvinder, er over halvdelen af de sociale spilspillere over 45 år.

Mens forskningen indrammede det i et gunstigt lys og hævdede, at det viser, at den sociale "spilkategori har bred appel", har den mest eftersøgte demografiske i reklamebranchen længe været den 18- til 34-årige gruppe.

Brugeranskaffelsesomkostninger

Under pandemien brugte sociale apps mange penge på brugererhvervelse. Med apps, der konkurrerer om en strøm af nye brugere, var den gennemsnitlige pris pr. installation (CPI) $11,09. Triwins medstifter Wayne Qin begrundede dette, idet han sagde, at brugere af høj kvalitet normalt vil betyde en højere CPI.

Apples nylige ændringer af deres IDFA-protokol er en vigtig bekymring for iOS-social gaming-virksomheden (Identifier for Advertisers). Apple inkluderede en "Limit Ad Tracking"-funktion i iOS 10 til kunder, der ikke ønsker at blive overvåget af reklamer.

I slutningen af 2020 meddelte Apple, at omkring 20 % af dets brugere har aktiveret muligheden, som forhindrer nogle sociale spilannoncer i at nå disse personer. Som et resultat forudsiger raffinaderiets forskning, at "Android i fremtiden vil skubbe iOS ud som den foretrukne platform for kasinoapps."

Seneste nyheder

Indbetaling via telefon vs kreditkortkasinoer
2022-09-21

Indbetaling via telefon vs kreditkortkasinoer

Nyheder