I 2017 eksisterede der ingen slovakiske mobilkasinoer. Spillere fra regionen fortsatte dog med at få adgang til udenlandsk-baserede mobilkasinoer.
Det regulerende agentur forsøgte at blokere internationale mobilkasinoer i at levere tjenester til regionen. Efter EU-pres i 2011 blev forsøg på at blokere ulicenserede mobilkasinoer imidlertid aflyst. Adgang til mobilkasinoer til smartphones er relativt lav med kun 10 procent.
Den overordnede mobilcasinoadgang når dog mere end 120 procent med abonnenter, der opnår mobilkasinoadgang hos 3 store casinoudbydere. Orangs har mere end 2,9 millioner abonnenter; Telekom har 2,3 mio. og o2 når 1,4 mio.
Licenserede mobilkasinoer er forpligtet til at følge strenge regler designet til at beskytte slovakiske borgere. Da millioner har adgang til internationale websteder, overlades spillernes sikkerhed til disse kasinoer.
Mange er reguleret af og licenseret i andre regioner. I de fleste tilfælde, licenserede mobilkasinoer tilbyde gennemsigtighed, fair spil og processer til at bekæmpe ludomani.
Slovakiets finansministerium fortsætter med at overvåge onlinekasinoer for at sikre spilsikkerhed for borgerne. Hvor det er muligt, opfordrer bureauet til licensudstedelse for at sikre, at et mobilkasino lever op til høje standarder for etisk forretningspraksis.
Udover at indsamle skattepenge fra en procentdel af mobilkasinoindtægterne, er den slovakiske regering interesseret i at sikre, at slovakiske borgere har adgang til sikker online mobilunderholdning.